Kalendář událostí

pátek 11. února 2011

5.C 2010/11 - DÚ23n - Rovná se to?

Ve škole jsme měli 3 auta, která se pohybovala různou rychlostí, ale protože vyrazila současně a současně i dorazila do cíle, měly stejnou průměrnou rychlost (např. 60 km/h).
Také jsme narazili i na jiné vyjádření rychlosti, např. zvuk : asi 300 m /s nebo rychlost světla 300 000 km / s.
Jak je to tedy s průměrnou rychlostí 1 km / h a 1 m /s ? Jsou to stejné rychlosti?
Platí, že když za 1 hodinu urazím 1 km, můžu také říci, že jsem za 1 sekundu urazil 1 m?
Svoje tvrzení zdůvodni.
Termín odevzdání: 22.2.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Vážený pane, opravte prosím chyby v textu zadání. Jak mají děti pochopit, na co se vlastně ptáte, když Vám ve větách chybějí slova nebo věty začínají malým písmenem. Pokud se na konci věty vyskytuje výraz v závorce, píše se tečka až za uzavírací závorkou. Děkuji.

Milan Prikner řekl(a)...

Vážená paní/Vážený pane,
děkuji za upozornění na chyby v textu. Budu rád, když mě upozorníte na případné chyby v textu. Jsem zvyklý psát texty na pc spíše bez háčků a bez čárek, takže chyby se určitě vloudí. Neberte tento web jako jediný zdroj informací, je to pouze podpora k výuce. Zadání úkolu je vždy ve škole, toto slouží spíše jako opěrný bod. Samozřejmě vím, že se na začátku věty píše velké písmeno a tečka se píše až za závorky, doufám, že pochopíte, že stojí mnoho času úkoly vymyslet a srozumitelně popsat na web a tak se prostě občas vloudí pravopisná chyba nebo vypadne slovo. Takže opravdu uvítám, když mi pomůžete se zkvalitňováním textů.
A příště se můžete podepsat, neberu to jako osobní útok, ale jako podnět k zamyšlení a bylo by mi příjemnější vědět od koho je.